Kryteria oceny dostawcy systemy klucza generalnego
Kryteria oceny firmy wykonawczej systemu Masterkey dla inwestora
W momencie wyboru dostawcy systemu centralnego klucza należy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników mających wpływ na póżniejszą obsługę i poufność przekazanych danych. Kryteria które wydają się nam najistotniejsze zostały wskazane w 4 punktach wraz z komentarzami do każdego.
|
Cecha poddawana ocenie. |
Ocena przydatności |
Komentarz |
1 |
Okres działania na rynku. (minimum 10 lat) |
Istotna |
Możecie Państwo oczekiwać 2-5 letniej gwarancji, którą realnie zapewnić może firma działająca w sposób ciągły. Jest to często zależne od platformy na której skonstruowano system, przeglądów rocznych systemu itp. |
2 |
Wpis właścicieli firmy i ich pracowników na listę osób zabezpieczenia Technicznego w komendzie głównej Policji
|
Bardzo ważna |
System bezpieczeństwa obiektu jakim jest Master Key wymaga wysokich kwalifikacji od projektanta ale również pełnej poufności udostępnianych przez inwestora danych. Nie można powierzać bezpieczeństwa swojej firmy i rodziny osobom w firmach zajmujących sie tylko handlem i nie mającym odpowiednich dokumentów że są nie notowani i pod kontrolą Policji. |
3 |
Gwarancja ciągłości obsługi |
Wskazana |
W przypadku dostawy systemu przez firmę nie będącą bezpośrednim producentem wkładek i kluczy wchodzących w jego skład konieczna jest pisemna gwarancja producenta o przejęciu zobowiązań serwisowych w przypadku zaprzestania działalności przez dostawcę. |
4 |
Certyfikat jakości usług w zakresie dostawy Systemów Master Key przez fabryki. |
Ważna |
Jakość i bezpieczeństwo to nie tylko produkt ale również dostawca. Konieczne wydaje się więc zweryfikowanie przez kompetentną jednostkę certyfikującą zachowania właściwych procedur przez dostawcę. |